Προς Χριστόν

Τίς η τυρρανίς; ‘ηλθον εις βίον, καλώς.

Τί δε στροβούμαι ταις βίου τρικυμίαις;

Ερώ λόγον, θρασύν μεν, αλλ’όμως ερώ:

Ει μη σος είην, ηδίκημαι Χριστέ μου.

Γεννώμεθ’, εκλυόμεθ’, εκπληρούμεθα,

υπνώ, καθεύδω, γρηγορώ, πορεύομαι,

νοσούμεν, ευεκτούμεν, ηδοναί, πόνοι.

Ωρών μετασχείν ηλίου, τούτων ά γης,

θανείν, σαπήναι σάρκα. Ταύτα και βοτών,

ά δύσκλεα μεν, αλλ’όμως ανεύθυνα.

Τί ουν εμοί το πλείον; ουδέν, ή Θεός.

Ει μη σος είην, ηδίκημαι Χριστέ μου.

Αγ. Γρηγορίου Θεολόγου

Ποιήματα, ΟΔ’

Προς τί η τυραννία; ήρθα στη ζωή, καλώς.

Γιατί χτυπιέμαι από τις τρικυμίες της ζωής;

Θα πω έναν λόγο, θρασύ μεν, αλλά θα τον πω:

Αν δεν ήμουν δικός Σου, θά’μουν, Χριστέ μου, αδικημένος.

Γεννιόμαστε, λιώνουμε, ολοκληρωνόμαστε,

νυστάζω, κοιμάμαι, αγρυπνώ, περπατώ,

αρρωσταίνουμε, είμαστε υγιείς, απολαύσεις, πόνοι.

Να ζεις τους κύκλους του ήλιου, όσους είναι της γης,

να πεθάνεις, να σαπίσει η σάρκα σου. Αυτά περνάν και τα ζώα,

που είναι μεν άτιμα, αλλ’όμως ανεύθυνα.

Τί είμαι εγώ λοιπόν παραπάνω; Τίποτα, εκτός απ’τον Θεό.

Αν δεν ήμουν δικός Σου, θά’μουν, Χριστέ μου, αδικημένος.

  1. Σχολιάστε

Σχολιάστε

